Klagehåndtering
Vi har som mål å ha fornøyde kunder. Likevel kan det innimellom oppstå forhold som gjør at du som kunde ikke er fullt ut tilfreds. Dersom det er tilfelle, ønsker vi å høre fra deg.
Har du blitt utsatt for svindel? Eller har du et krav mot en selger som er betalt med f. eks. et kort utstedt av banken? Eller er du rett og slett uenig i en avgjørelse tatt av banken? Da kan du levere en skriftlig klage.
Klageordningen er intern og må ikke forveksles med et uavhengig organ som f. eks. Finansklagenemnda. Du har ikke plikt til å benytte bankens klageordning dersom du er uenig i en avgjørelse fra oss. Du kan alltid bringe saken inn for Finansklagenemnda eller domstolene dersom du er misfornøyd med bankens svar.
I misbruks- og svindelsaker knyttet til betaling og kontobelastning, er det banken selv som må bringe sak inn for Finansklagenemnda eller domstolene dersom banken mener at det er grunnlag for at du helt eller delvis kan holdes ansvarlig.
Behandling av saker i Finansklagenemndas sekretariat er gratis for deg. Det kan påløpe et mindre gebyr dersom du får avslag i sekretariatet og krever saken avgjort av nemd. Det er også gratis å benytte bankens interne klage- og reklamasjonsordning.
Klageordningen er intern og må ikke forveksles med et uavhengig organ som f. eks. Finansklagenemnda. Du har ikke plikt til å benytte bankens klageordning dersom du er uenig i en avgjørelse fra oss. Du kan alltid bringe saken inn for Finansklagenemnda eller domstolene dersom du er misfornøyd med bankens svar.
I misbruks- og svindelsaker knyttet til betaling og kontobelastning, er det banken selv som må bringe sak inn for Finansklagenemnda eller domstolene dersom banken mener at det er grunnlag for at du helt eller delvis kan holdes ansvarlig.
Behandling av saker i Finansklagenemndas sekretariat er gratis for deg. Det kan påløpe et mindre gebyr dersom du får avslag i sekretariatet og krever saken avgjort av nemd. Det er også gratis å benytte bankens interne klage- og reklamasjonsordning.
Send en klage
Ferdigutfylt klageskjema kan du sende til oss enten elektronisk på e-post eller som brev per post:
E-post:
ekb-klageordning@eika.no
Adresse:
Eika Kredittbank AS
v/ Klageordningen
Postboks 1228,
2806 Gjøvik