Hopp til innholdet
Betaling med klokke på en cafe

Betal med smartklokken

Med klokke fra Fitbit eller Garmin kan du betale kontaktløst med ditt Q Business Black. Det er ikke lenger krise hvis du glemmer lommeboka og mobilen hjemme. Du betaler bare med klokken.

Kort om klokkebetaling

Sportsklokkene fra Fitbit og Garmin benytter Near Field Communication (NFC) for å gjennomføre kontaktløse betalinger. Du bare tæpper klokken mot betalingsterminalen for å betale. Selve betalingen skjer via Visa sitt nettverk. Det finnes ingen egne beløpsgrenser ved klokkebetaling. Fitbit Pay og Garmin Pay bruker Visas bransjeledende token-tjenester som gir deg høyeste grad av sikkerhet.

Visste du at ...

Betaling med klokken fungerer som et kontaktløst kort men uten beløpsgrenser per kjøp.

Hvordan fungerer klokkebetaling?

Du må ha en Fitbit-klokke, samt Q Business Black kredittkort fra oss.

1. Legg inn dine kortopplysninger i Fitbit-appen på telefonen. Appen kommuniserer med klokken og lager en virtuell versjon av kortet på klokken.

2. Når du skal betale holder du klokken inntil kortleseren. Når betalingen er gjennomført, vibrerer klokken og du får en bekreftelse på skjermen.

3. Dersom du ønsker å bytte mellom forskjellige kort, så holder du venstre knapp inne i to sekunder. Velg kortet du ønsker å betale med før du tæpper klokken mot kortleseren.

4. Klar, ferdig - betal!

Mer informasjon finner du på nettsidene for Fitbit Pay.
Du må ha en Garmin-klokke, samt Q Business Black kredittkort fra oss.

1. Legg dine kortopplysninger inn i appen Garmin Connect Mobile under Garmin Wallet.

2. Følg instruksjonene for å legge til et eller flere kort, og opprette en kode.

3. Når du skal betale i en butikk, følger du instruksjonene på klokken.

4. Klar, ferdig - betal! 

Mer informasjon finner du på nettsidene for Garmin Pay.
Ja, du kan registrere flere kort.
Du kan betale med Fitbit og Garmin i alle betalingsterminaler som godtar kontaktløs betaling i Norge og i utlandet. Se etter ikonet for kontaktløs betaling.
Hvis betalingen blir avvist, så sjekk at klokken er nær den kontaktløse leseren på betalingsterminalen. Si fra til betjeningen at du bruker kontaktløs betaling. Husk også at det må være penger på kontoen, og sjekk slik at du ikke har en regionssperre aktivert på kortet.
Nei, du trenger ikke å ha telefonen i nærheten når du betaler med klokken din.
Ja, når du betaler med smartklokken brukes et virtuelt, unikt kortnummer, og ikke ditt faktiske kortnummer.
Hvis du må sperre kortet som er registrert for klokkebetaling, så kan du gjøre dette via Fitbit eller Garmin Connect appen på telefonen din. Du kan også ta kontakt med Eika Kundesenter på telefon +47 915 03850.  

Siden man bruker en token av kortet, et virtuelt kort, kan dette slettes og sperres uten at det påvirker muligheten for å bruke det fysiske kortet til vanlig betaling i butikk og på nett.
Fitbit:

Koden til klokken resettes i Fitbit appen. Det gjøres på følgende måte:

1. Åpne Fitbit appen og velg ikonet for «Account»

2. Trykk på klokkesymbolet

3. Trykk på «PIN» (du må verifisere deg ved hjelp av fingeravtrykk eller kode for å få tilgang til denne menyen)

4.  Velg «Change PIN code» og følg instruksjonene

 

Garmin:

Når du slår inn feil kode 3 ganger, så må du av sikkerhetsgrunner legge til kortet på nytt i Connect.