Hopp til innholdet
ikon sperret kredittkort

Reklamasjon

Har du blitt dobbelt belastet et beløp på ditt Q Business Black, ikke mottatt en vare du har bestilt eller utsatt for svindel? Du kan enkelt opprette en reklamasjonssak hos Nets.

Til reklamasjonsportalen

Før du oppretter en sak

Før du begynner å registrere en reklamasjon, kan det være en god idé å gjøre nødvendige forberedelser og sørge for at du har relevante opplysninger klar. For noen reklamasjonssaker må du først forsøke å løse problemet, ved selv å kontakte brukerstedet. Hvis dere ikke kommer frem til en løsning så kan du opprette en reklamasjon. Det er en fordel, og noen ganger et krav, at du kan dokumentere at du har kontaktet brukerstedet. Noen ganger kreves det at du har kopi av f.eks. kvittering og bestillingsbekreftelse. Ytterligere dokumentasjon kan styrke din reklamasjon, men er ikke alltid nødvendig.

Nyttig dokumentasjon

Du kan bli bedt om å fremvise dokumentasjon for kontakt med forretningen, kvittering, bestillingsbekreftelse, faktura og evt. politianmeldelse. Vi har laget en liste over dokumentasjon som kan være nyttig i ulike situasjoner.

For deg med sperret BankID

Du må ha en aktiv BankID for å kunne opprette en reklamasjonssak hos Nets. I noen tilfeller må du sperre din BankID før du rekker å opprette reklamasjonssaken. I slike tilfeller må saken opprettes manuelt. 

Her kan du laste ned nødvendige reklamasjonsskjema:

1. Kortholders reklamasjon: ikke mottatt vare, dobbelt belastet beløp (last ned)

Fylles ut når du har blitt dobbeltbelastet for et kjøp eller ikke har mottatt en vare du har bestilt. Dokumentasjon som viser at du har forsøkt å kontakte brukerstedet i forbindelse med saken selv må legges ved i tillegg.


2. Kortholders reklamasjon: transaksjoner svindel (last ned)
Kortholders egenerklæring ved svindel (last ned)

Begge skjema må fylles ut når du har blitt utsatt for svindel på ditt kredittkort fra et ukjent brukersted.